Wymagania kwalifikacyjne
|
Zadania służące realizacji wymagań kwalifikacyjnych
|
Formy realizacji
|
Termin
|
Dowody realizacji, uwagi
|
Poznanie procedur awansu zawodowego
|
Zapoznanie z przepisami prawa oświatowego dotyczącymi awansu zawodowego.
|
Złożenie wniosku o rozpoczęcie stażu.
Sporządzenie planu rozwoju zawodowego.
Gromadzenie dokumentów potwierdzających posiadanie kwalifikacji zawodowych.
Napisanie sprawozdania z realizacji planu rozwoju.
|
IX 2003 r.
IX 2003 r.
okres stażu
V 2006 r. |
Wniosek o rozpoczęcie stażu.
Plan rozwoju zawodowego.
Złożona dokumentacja w załącznikach.
Sprawozdanie z realizacji planu zawodowego. |
§ 5 ust. 2 pkt. 1. Opracowywanie i wdrażanie przedsięwzięć i programów na rzecz doskonalenia swojej pracy i podwyższania jakości pracy szkoły, w tym wykorzystanie i doskonalenie umiejętności stosowania technologii komputerowej i informacyjnej
|
Opracowanie programu z zakresu edukacji regionalnej „Dolny Śląsk – mój region, Wrocław – moje miasto” w kl. IV – VI.
Aktualizacja wiedzy z zakresu dydaktyki, metodyki historii i przyrody oraz prawa oświatowego.
Wykorzystanie technologii komputerowej i informacyjnej na lekcjach historii i przyrody.
Włączanie do pracy z uczniem metod i środków dydaktycznych aktywizujących proces edukacji.
Przygotowanie uczniów do konkursów przedmiotowych.
Aktywny udział w Wewnątrzszkolnym Doskonaleniu Nauczycieli.
Uczestniczenie w formach doskonalenia zawodowego m.in. „Zastosowanie internetu w edukacji historycznej, aktywizujące metody nauczania”.
Doskonalenie warsztatu pracy.
Opracowywanie w zespole wewnętrznych pomiarów jakości pracy szkoły – diagnoz poszczególnych klas.
|
Wdrożenie programu w jednej klasie w trzyletnim cyklu edukacji.
Wyszukiwanie nowości wydawniczych – stworzenie własnej bibliografii.
Korzystanie z programów użytkowych i multimedialnych.
Opracowanie własnych form sprawdzania wiedzy i umiejętności uczniów.
Zastosowanie na lekcjach m.in. metaplanu, drzewka decyzyjnego, burzy mózgów.
Prowadzenie zajęć pozalekcyjnych.
Uczestnictwo w radach szkoleniowych i warsztatach.
Wykorzystanie poznanej wiedzy w zajęciach edukacyjnych.
Zgromadzenie audiowizualnych pomocy dydaktycznych. Przygotowanie i przeprowadzenie wraz z innymi nauczycielami diagnoz. |
lata 2004 – 2007
|
Kopia programu.
Zestawienie bibliograficzne.
Wzory ćwiczeń i testów, prace uczniów, pomoce dydaktyczne.
Scenariusze lekcji. Potwierdzenia dyrektora, dyplomy. Zaświadczenia, notatki. Zaświadczenia. Scenariusze lekcji.
Zestawienie pomocy.
Kopie diagnoz.
|
§ 5 ust. 2 pkt. 2. Umiejętność dzielenia się swoją wiedzą i doświadczeniem z innymi pracownikami szkoły.
|
Prowadzenie lekcji otwartych w ramach WDN-u.
Przeprowadzenie lekcji dla praktykantów na zlecenie opiekuna praktyk.
Udostępnianie własnych materiałów, zagadnień dydaktycznych zainteresowanym nauczycielom. Przygotowanie konkursów szkolnych np. „Wrocław moje miasto”, „Dolny Śląsk i jego związki z Czechami”. |
Przygotowanie wybranych lekcji tematycznych i ich realizacja.
Lekcje pokazowe.
Opracowanie i przekazywanie innym nauczycielom testów, kart pracy wg potrzeb.
Opracowanie regulaminów i zestawów pytań na konkursy.
|
|
Scenariusze lekcji. Notatka z omówienia lekcji.
Dziennik praktyk. Notatka z omówienia zajęć.
Potwierdzenia nauczycieli.
Kopie regulaminów z załącznikami. Potwierdzenia dyrektora szkoły.
|
§ 5 ust. 2 pkt. 3 lit. a. Opracowanie i wdrożenie programu dotyczącego działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych odpowiednio z oświatą, pomocą społeczną lub postępowaniem w sprawach nieletnich. |
Opracowanie planów pracy wychowawcy klasowego w klasie VI i w następnych latach.
Przygotowanie planu pracy kółka o tematyce regionalnej.
Przygotowanie planu „Zielonej Szkoły”.
|
Przeprowadzenie lekcji wychowawczych zgodnych z planem pracy.
Prowadzenie zajęć o tematyce regionalnej.
Organizacja i realizacja „Zielonej Szkoły.
|
okres stażu
okres stażu
okres stażu
|
Kopie planów.
Kopie planu.
Kopie planu. Sprawozdanie.
|
§ 5 ust. 2 pkt. 3 lit. b. Opracowanie co najmniej dwóch publikacji, referatów lub innych materiałów związanych z wykonywaną pracą. |
Przygotowanie materiałów związanych z pracą zawodową do publikacji.
|
Publikacje na stronie internetowej: www.literka.pl.
|
okres stażu
|
Kopie publikacji. Certyfikat potwierdzający zamieszczenie publikacji.
|
§ 5 ust. 2 pkt. 3 lit. d. Aktywna i systematyczna współpraca ze strukturami samorządowymi lub innymi organizacjami działającymi na rzecz edukacji, pomocy społecznej lub postępowania w sprawie nieletnich.
|
Stała i systematyczna współpraca z m.in.: - Towarzystwem Miłośników Wrocławia,
- Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną,
- Uniwersytetem Wrocławskim,
- policją, Strażą Miejską.
|
Spotkania z ciekawymi ludźmi.
Pisanie opinii, realizacja zaleconych ćwiczeń.
Prowadzenie zajęć dla praktykantów.
Organizacja pogadanek związanych z sytuacjami różnego rodzaju zagrożeń dla dzieci.
|
okres stażu
okres stażu
zgodnie z kalendarzem praktyk
okres stażu
|
Zapisy w dzienniku.
Opinie. Dziennik praktyk. Zapisy w dzienniku. Notatki. |
§ 5 ust. 2 pkt. 3 lit. g. Uzyskanie dodatkowych kwalifikacji zawodowych umożliwiających poszerzenie zakresu działań edukacyjnych, wychowawczych, opiekuńczych lub innych związanych z zadaniami szkoły. |
Uzyskanie kwalifikacji do nauczania przyrody w szkole podstawowej.
|
Ukończenie studiów podyplomowych w zakresie uzyskania kwalifikacji do nauczania przyrody w klasach IV – VI szkoły podstawowej.
|
lata 2003 - 2004
|
Kopia dyplomu ukończenia studiów.
|
§ 5 ust. 2 pkt. 3 lit. h. Wykonywanie, samodzielnie lub we współpracy z zespołem, innych zadań na rzecz edukacji, pomocy społecznej, postępowania w sprawach nieletnich lub uzyskanie znaczących osiągnięć w pracy zawodowej. |
Pełnienie funkcji członka Komisji Socjalnej i Statutowej.
Opracowanie planów wycieczek „Poznaj Dolny Śląsk”.
Rozwój współpracy z rodzicami.
Osiągnięcie sukcesów zawodowych. |
Udział w pracach Komisji Socjalnej i Statutowej.
Organizacja i realizacja wycieczek.
Przygotowywanie imprez klasowych i ogólnoszkolnych.
Uzyskanie nagród, pochwał.
|
w trakcie kadencji
okres stażu
okres stażu
|
Protokoły z posiedzeń. Kopie decyzji.
Potwierdzenia dyrektora.
Zdjęcia i sprawozdania.
Potwierdzenia. Notatki. Kopie. |
§ 5 ust. 2 pkt. 4. Umiejętność rozpoznawania i rozwiązywania problemów edukacyjnych, wychowawczych lub innych z uwzględnieniem specyfiki typu i rodzaju szkoły, w której nauczyciel jest zatrudniony. |
Wyodrębnienie dwóch przypadków edukacyjnych lub wychowawczych.
|
Opisanie i analiza przypadków.
|
okres stażu
|
Kopie opisu i analizy.
|